Afvikling af udendørs arrangementer skal altid afklares med den kommunale byggemyndighed, der evt. giver tilladelse til afholdelsen af eventet.
Ifm. afvikling af udendørsarrangementer som f.eks. koncerter, midlertidige campingområder og sagsområder, skal sikkerheden for deltagerne naturligvis også være i orden, og der skal være god mulighed for brandvæsnets indsatsmuligheder på stedet.
Stedet som indrettes til eventen skal bruges i overensstemmelse med bestemmelserne i bygningsreglementet BR18, §§ 137-142 samt 156-158., og myndigheden på dette område er kommunen.
Nordsjællands brandvæsen kan i medfør af Beredskabslovens § 35, stk. 3, stille supplerende vilkår ift. at forebygge eller formindske brandfaren, og til at sikre forsvarlige rednings- og slukningsmuligheder i tilfælde af brand – dette hvor der er særlig brandfarlige forhold, hvor der samles mange mennesker, og hvor store værdier er udsat for ødelæggelse.
Skal du afvikle et større udendørsarrangementer kan du bruge nedenstående dokument ifm. det forberedende og forebyggende arbejde, herunder udarbejdelse af en eventbeskrivelse.