Afvikling af udendørs arrangementer skal altid afklares med den kommunale byggemyndighed, der evt. giver tilladelse til afholdelsen af eventet.
I forbindelse med afvikling af udendørsarrangementer som eksempelvis koncerter, midlertidige campingområder og sagsområder skal sikkerheden for deltagerne naturligvis også være i orden, og der skal være god mulighed for brandvæsnets indsatsmuligheder på stedet.
Stedet, som indrettes til eventet, skal bruges i overensstemmelse med bestemmelserne i bygningsreglementet BR18, §§ 137-142 samt 156-158., og myndigheden på dette område er kommunen.
Nordsjællands Brandvæsen kan i medfør af Beredskabslovens § 35, stk. 3 stille supplerende vilkår i forhold til at forebygge eller formindske brandfaren og til at sikre forsvarlige rednings- og slukningsmuligheder i tilfælde af brand – dette, hvor der er særlig brandfarlige forhold, hvor der samles mange mennesker, og hvor store værdier er udsat for ødelæggelse.
Skal du afvikle et større udendørsarrangementer, kan du bruge vores vejledning i forbindelse med det forberedende og forebyggende arbejde, herunder udarbejdelse af en eventbeskrivelse. Find og download vejledningen i den røde boks her på siden.